Az online csapatépítés lehetséges. Minden MLM-es álma, hogy online is dolgozhasson.
Természetesen ez a vágy maximálisan érthető, hiszen a rendelkezésre álló technika ma már lehetővé teszi nem csak azt, hogy otthonról, hanem azt is, hogy a világ bármely tájáról, bármikor építhessük csapatunkat, kapcsolatot tarthassunk hálózatunk tagjaival.
Ma már átvette a vezető szerepet az asztali számítógépektől – tehát az otthon végezhető vagy otthonról irányítható online munkától – a laptop, a tablet és még inkább az okostelefonok. Ezeket a kütyüket bárhová magaddal viheted.
Ha van áramforrásod és valamilyen módon tudsz kapcsolódni a világhálóhoz, tényleg bárhonnan építheted a csapatodat online.
Egyenesen ajánlott – ha online akarsz csapatot építeni – , hogy ne csak te tudd a kapcsolatot felvenni másokkal, hanem ez viszont is megtörténhessen!
Vagyis
-
ne csak azok hívhassnak vissza, akiknek te már telefonáltál, ezért ismerik a számod,
-
ne csak azok írhassanak neked mailt, akiknek te már írtál és így ismerik a címed,
-
ne csak azok vehessék fel veled a kapcsolatot, akikre ráírtál már messengeren, viberen stb,
-
hanem legyenek olyan “helyek” a világhálón, bárhol a neten, amin keresztül eljutnak hozzád azok, akik téged, a te termékedet keresik.
Mik ezek a helyek a neten, ahol rád találhatnak a leendő csapattársak, amelyeken keresztül lehetővé válik az online csapatépítés?
Bármilyen hihetetlennek is tűnik, ezek elsősorban a saját magad által vezetett blogok, kezelt weboldalak, valamint a közösségi profiljaid – de elsősorban nem a facebook. Ez utóbbiról most nem szeretnék írni.
Elmesélek 3 történetet, amely történetek közül az egyik egészen friss.
A másik kettő pedig azért érdekes, mert ezeken (is) múlott az,
hogy ma már DXN Gyémánt vagyok.
Online csapatépítés 1.
Nem sokkal azután, hogy döntöttem a DXN mellett és törzsvásárló lettem, megtapasztalva a termékek hatását, elkezdtem róla másoknak is beszélni, csapatot építeni, és a blogot vezetni. Egy nap az intranetben, az online támogató rendszerben megláttam egy új csatlakozót. A neve számomra ismeretlen volt, az ország egy másik részét jelölte lakhelyéül. Látva a nagy értékű vásárlást jelentő pontokat, néhány nap múlva vettem a bátorságot és felhívtam. Elbeszélgettünk, elmonda, hogy nem akar csapatot építeni, csak a termékek érdeklik. Én ezt maximálisan tiszteletben tartom azóta is, rendszeres vásárló.
Hogy jön ez az online csapatépítéshez és a blogokhoz, weboldalakhoz?
Természetesen megkérdeztem, hogyan talált rám, miért pont nálam regisztrált.
Akkor mesélte, hogy korábban már fogyasztották a termékeket, szerették is, de aztán megszakadt a kapcsolatuk a másik taggal. Beszélgetve a munkatársaival úgy döntöttek, keresnek valakit, hogy továbbra is kedvezményesen szerezhessék be a kávét és a kapszulákat.
“Beütöttem a Googleba a kávét, és téged dobott ki”
– hangzott a válasza. Aztán kiegészítette, hogy természetese megnéztek több oldalt is, de engem találtak szimpatikusnak 🙂
Akkor még nem volt más oldalam, blogom, csak az, amit a DXN Europe a rendelkezésünkre bocsátott, az ún. “kávés” vagy “barna oldal”. Rendszeresen írtam, és igyekeztem úgy fogalmazni, hogy a keresőkben minél előbb jó helyen szerepeljen. Sikerült 🙂
Online csapatépítés 2.
Ezt hosszabban majd máskor elmesélem, a lényeg, hogy a mosonmagyaróvári csapatvezetőmet – és ezáltal az ottani csapatomat is – egy ismerősöm hírlevelének köszönhetem. Ez az ismerősöm megírta az olvasóinak, hogy a rendezvényén egészséges kávékat kóstolhattak a vendégei, amiket én vittem, ezzel is hozzájárulva a nap sikeréhez. A mosonmagyaróvári hölgy olvasgatta a blogom, feliratkozott a hírlevelemre – szintén azon a bizonyos barna oldalon -, kipróbált pár terméket a családjával együtt (elsősorban egészségügyi okokból), majd csatlakozott. Tehát itt is, ekkor is működött az online csapatépítés. Részletesebben majd egy másik bejegyzésben.
Online csapatépítés 3.
Ez egy egészen friss sztori, pár napja történt. Itt meg kell említenem, hogy a csapatba beleértem azokat is, akik csak törzsvásárlók akarnak lenni – lásd 1. történet az online cspatépítésről. Szóval. Ma már több blogom, oldalam is van, és lesz nemsokára még egy:). Az egyik kifejezetten a környékbelieknek szól – vagyis a szöveg úgy van alakítva, hogy akik a fő kulcsszóra, kifejezésre rákeresnek, lehetőleg engem találjanak meg. Azaz a keresőoptimalizálás (SEO) révén a jól megírt tartalom segít az online csapatépítésben, mert a Google-ban elől vagyok egy kifejezésre. A hölgy itt helyben keresett beszerzési forrást, beírta ezt a kifejezést, megtalált, majd e-mailben megkeresett. Ma már törzsvásárló.
Nem bonyolult, de kétségtelen, hogy munka van ezek mögött. Ha jól kezeled a kütyüket, a Pinterest, az Insta, a Youtube segítségével növelheted a hatékonyságodat, még gyorsabban terelhetsz forgalmat a blogodra, weboldaladra.
Te is lehetsz DXN Gyémánt!
[…] Érdemes volt a kávéfüggő oldalak és blogok közt egy helyieknek szóló blogot létrehozni, amint azt az itt olvasható harmadik történet is bizonyítja >> […]